Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Barmhartigheidszondag”

info - dinsdag, 2 april 2024
Een greep uit mijn agenda.



Barmhartigheidszondag
overweging_preek - zondag, 24 april 2022
Zondag na Pasen viert de katholieke kerk Beloken Pasen, zondag van de goddelijke barmhartigheid. Gedurende de middag is in de kathedraal op deze dag de Engelstalige viering met aanbidding en Eucharistie (zie volgend bericht), in het heiligdom van Heiloo is de Nederlandstalige viering ter ere van de Goddelijke barmhartigheid. maar ook ’s morgens stonden we in de Eucharistie daarbij stil. Een mens gaat allerlei wegen, toch komt er misschien het moment dat in zijn hart plaats is voor die barmhartigheid...



Altaarwijding op Zondag van de Barmhartigheid in de Kathedraal
overweging_preek - zondag, 11 april 2021
Zondag 11 april was Beloken Pasen: het octaaf van Pasen wordt hiermee afgesloten. Tegelijk is deze dag "zondag van de Barmhartigheid". In de kathedraal werd bovendien het nieuwe altaar voorlopig in gebruik genomen. Vicaris-generaal en Plebaan mgr. Bart Putter concelebreerde. Maar wat heb je in het leven beslist nodig en wat kun je eigenlijk wel missen?



Bidden in tijden van beproeving
nieuws - vrijdag, 24 april 2020
Voor het hoogfeest van Pasen was het boekje ‘Bidden in tijden van beproeving’ toegezonden aan alle priesters, diakens, pastoraal werkers, catechisten, bestuursleden en kernvrijwilligers. Op de zondag van de Barmhartigheid, zondag na Pasen, is dit boekje eveneens toegestuurd aan de zusters van de diocesane religieuze congregaties van ons bisdom Haarlem-Amsterdam.



Programma in Heiloo (NL) en Kathedraal (Eng. Spaans, Pools en Jongerenprogramma)
nieuws - donderdag, 16 april 2020
Zondag na Pasen, Beloken Pasen, is het Feest van de Goddelijke Barmhartigheid. Dat wordt gevierd in de Kathedraal en in Heiloo. Omdat biechten en communiceren nu moeilijk is, kan de aflaat van die dag op andere wijze verkregen worden. We smeken Gods barmhartigheid op die dag om een spoedig einde van de Corona-pandemie. Hier het programma van die dag. On sunday the 19th of april we celebrate the Divine Mercy Feast. See below the program of the celebration.



Beloken Pasen, zondag van de barmhartigheid
overweging_preek - zondag, 3 april 2016
Op Beloken Pasen heb ik de H. Eucharistie gevierd in de Sint Sebastianuskerk van Ilpendam, die met Edam en Monnickendam de H. Franciscusparochie is gaan vormen. Hoewel de gemeenschap in Ilpendam niet groot is, is er een goede sfeer en een mooie groep parochianen die naar de heilige Mis komt



Divine Mercy feast in Nieuw Vennep
overweging_preek - zondag, 12 april 2015
In Rome werd op de avond voor Barm­har­tig­heids­zondag het komende buiten­gewoon Heilig Jaar van de Barm­har­tig­heid offi­cieel aange­kondigd door paus Franciscus. In het bisdom Haarlem-Amsterdam werden in Heiloo en in Nieuw-Vennep speciale vieringen gehouden voor Barm­har­tig­heids­zondag, in Heiloo met mgr. Jozef Punt, in Nieuw-Vennep was ik aanwezig.



Nederlands-Filippijnse gemeenschap viert zondag van de barmhartigheid
overweging_preek - zondag, 7 april 2013
Beloken Pasen is sinds het jaar 2000 zondag van de barm­hartig­heid en op vele plaatsen komen gelovigen bijeen om deze dag bijzonder te vieren, zich Gods barm­hartig­heid meer en dieper bewust te worden en die af te smeken voor Kerk en wereld en voor alle persoon­lijke en gezins-intenties.