Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Faustina”

Bij het overlijden van diaken Sibrecht Fieggen
nieuws - zaterdag, 10 februari 2024
Op 3 februari overleed diaken Sibrecht Fieggen, nadat zijn gezondheid sinds afgelopen november achteruit was gegaan. Hij had echter al enkele jaren met zijn gezondheid te kampen. Hij heeft zijn ziekte met groot geloof en overgave gedragen.



Divine Mercy feast in the Cathedral church
overweging_preek - zondag, 16 april 2023
The 2nd sunday of Easter is Mercy-Sunday, which is celebrated in a special way in the shrine of Heiloo (where bishop Jozef Punt celebrated the dutch Divine Mercy feast) and in the cathedral church in Haarlem where the English spoken Divine Mercy Feast was celebrated. A beautiful day about God's mercy that we encounter in a special way in the sacrament of penance, confession. Here is why you should not hesitate to go to confession.



Divine mercy feast in the cathedral church
overweging_preek - zondag, 24 april 2022
On sunday the 24th of april we celebrated the Divine Mercy Feast in our cathedral with the English speaking community. It was organised by the Divine Mercy Apostolate Holland and the Filippino-English community of Laren, but there were faithful from all parts of the country. It was nice to celebrate this beautiful occasion again with so many people!



Barmhartigheidszondag
overweging_preek - zondag, 24 april 2022
Zondag na Pasen viert de katholieke kerk Beloken Pasen, zondag van de goddelijke barmhartigheid. Gedurende de middag is in de kathedraal op deze dag de Engelstalige viering met aanbidding en Eucharistie (zie volgend bericht), in het heiligdom van Heiloo is de Nederlandstalige viering ter ere van de Goddelijke barmhartigheid. maar ook ’s morgens stonden we in de Eucharistie daarbij stil. Een mens gaat allerlei wegen, toch komt er misschien het moment dat in zijn hart plaats is voor die barmhartigheid...



Feestdag Zr. Faustina op 5 oktober
nieuws - dinsdag, 19 mei 2020
18 mei was het honderd jaar geleden dat de heilige paus Johannes Paulus II werd geboren. Paus Franciscus heeft een speciale Mis gevierd in de Sint Pieter op het altaar boven het graf van deze paus. Hij was de paus van de barmhartigheid en bij gelegenheid van deze honderdste verjaardag van de geboorte van deze grote paus is de feestdag van de H. zr. Faustina, apostel van de barmhartigheid, op de algemene liturgische kalender geplaatst als vrije gedachtenis, op 5 oktober. Ik denk bij deze gelegenheid terug aan de keren dat ik deze bijzondere paus mocht ontmoeten.



Viering met Spaans, Pools, Engels en Nederlands
overweging_preek - zondag, 19 april 2020
In English and Spanish you can read here the homily of the Divine Mercy Feast 2020. Zondag beloken pasen, Feest van de Goddelijke Barmhartigheid, hebben we in de kathedraal een speciale internationale viering gehouden. De priesters van de Poolse parochie en de Spaanse parochie waren bij de Eucharistieviering, pastoor Ruben Torres heeft de aanbidding geleid die daaraan vooraf ging. De pastoor van de Poolse parochie bracht een verrassing mee...



Kapel Goddelijke Barmhartigheid ingewijd in kathedraal
overweging_preek - zondag, 28 april 2019
We celebrate the Divine Mercy feast on the second sunday of Easter, this year on the 28th of april. In the cathedral church this feast was organized by the Divine Mercy Apostolate Holland together with the Filippino Catholic Community in The Hague. Before the holy Mass started, the image of Divine Mercy, colocated in one of the lateral chapels of the Cathedral church, was blessed. We prayed for the victims of the attacks in Sri lanka. Why God permitted this?



Beloken Pasen - Zondag van de barmhartigheid
nieuws - zondag, 23 april 2017
Beloken Pasen was in de Sint Bavokathedraal een feestelijke dag, niet alleen omdat het zondag van de Barmhartigheid is, maar ook omdat het jongenskoor van de kathedraal van Chichester zong. Dat deden ze heel goed.



Eerste catechese in het kader van de Wereldjongerendagen
overweging_bezinning - woensdag, 27 juli 2016
Woensdag 27 juli is de eerste van de drie catechese-dagen van de wereldjongerendagen. Dat betekent dat in de morgen in elke taalgroep door één van de bisschoppen een catechese wordt gegeven. Op deze eerste dag mocht ik dat voor de Nederlandse deelnemers doen, in een Krakause kerk gewijd aan... De Goddelijke Barmhartigheid!



Dinsdag 26 juli
nieuws - dinsdag, 26 juli 2016
Dinsdagavond 26 juli zijn de Wereldjongerendagen (WJD) in Krakau geopend met een indrukwekkende Mis. Voor mij persoonlijk ook wel heel bijzonder om kardinaal Stanisław Dziwisz dat te zien doen. Hij was de rechterhand van paus Johannes Paulus II, vanuit Krakau mee naar Rome gekomen toen Karol Józef Wojtyła paus werd in 1978.



met de zegen van de Heer
nieuws - zondag, 10 juli 2016
Op zondag 10 juli vertrok de groep fietsers vanuit Hilversum - na een Mis in de St. Vituskerk - op weg naar de wereldjongerendagen in Krakau met de zegen van pastoor Jules Dresmé en van mijzelf.



Op het Hoogfeest van het Heilig Hart
overweging_bezinning - vrijdag, 3 juni 2016
Op het hoogfeest van het Heilig Hart vieren en gedenken we Jezus’ barmhartige liefde voor ons. Op woensdag 1 juni heb ik in ’s Hertogenbosch de volgende lezing gehouden voor het Apostolaat van Eerherstel.



Divine Mercy Feast in Haarlem
nieuws - zondag, 3 april 2016
This year the Divine Mercy feast was celebrated in English in the cathedral basilica of Saint Bavo in Haarlem, while a dutch Divine mercy celebration with bishop Punt was held in the shrine of Heiloo.



Inspiratiedag in Heiloo
overweging_bezinning - vrijdag, 22 januari 2016
Op 22 januari was er een inspiratiedag voor alle pastorale krachten in het kader van het jaar van barmhartigheid in het diocesaan centrum bij O.L. Vrouw ter Nood in Heiloo. De ruim vijftig deelnemers maakten een programma mee waarin plaats was voor het vieren van de Eucharistie, ontmoeting met elkaar, uitwisseling en een getuigenis van een echtpaar dat de bisschoppensynode over het gezin had meegemaakt en van twee broeders van een nieuwe gemeenschap die in het centrum van Brusselwerkzaam zijn.



Feest van de katholieke Filippijnse gemeenschap
nieuws - zondag, 17 januari 2016
In de H. Hartkerk in Hilversum werd op zondag 17 januari het Santo Niño Sinulog festival gevierd. Dit feest ter ere van Sr. Santo Niño, een beeldje van het Kind Jezus, wordt op de Filippijnen groots gevierd, vooral in Cebu, waar de oorspronkelijke Santo Niño wordt bewaard die door de ontdekkingsreiziger Ferdinand Magellaan (ongev. 1470-521) naar de Filippijnen werd gebracht.



Divine Mercy feast in Nieuw Vennep
overweging_preek - zondag, 12 april 2015
In Rome werd op de avond voor Barm­har­tig­heids­zondag het komende buiten­gewoon Heilig Jaar van de Barm­har­tig­heid offi­cieel aange­kondigd door paus Franciscus. In het bisdom Haarlem-Amsterdam werden in Heiloo en in Nieuw-Vennep speciale vieringen gehouden voor Barm­har­tig­heids­zondag, in Heiloo met mgr. Jozef Punt, in Nieuw-Vennep was ik aanwezig.



overweging_preek - zondag, 27 april 2014
In een volle Sint Joseph kerk in Zaandam heb ik de Zondag van de Goddelijke Barm­hartig­heid mogen vieren met de Filip­pijnse gemeen­schap en heel wat Neder­landers. De viering begon rond 13.00 uur met uit­stel­ling en biecht­gelegen­heid, waarvan zeer velen gebruikt maakten. Natuurlijk werd bijzonder de nieuwe heilige paus Johannes Paulus II herdacht.



nieuws - zaterdag, 26 april 2014
Zondag 27 april, Beloken Pasen en Zondag van de Barmhartigheid wordt de heiligverklaring van twee pausen gevierd in Rome: Paus Johannes XXIII en Paus Johannes Paulus II worden gecanoniseerd door paus Franciscus.



bij haar 75e sterfdag
nieuws - zaterdag, 5 oktober 2013
Het Divine Mercy Apostolate Holland heeft op 5 oktober, feestdag van de heilige Maria Faustina Kowalska, een speciaal feest gevierd ter ere van de 75e sterfdag van de heilige. Deze feestelijke gebedsdag vond plaats in de Onze Lieve Vrouwekerk in Amsterdam met deelname van zo'n tweehonderd gelovigen. Zuster Faustina is de “apostel of secretaris van Gods barmharmhartigheid”.



Divine Mercy Apostolate in de wereld en in Nederland
nieuws - zondag, 25 augustus 2013
Zaterdag 24 augustus bracht de Franse priester Patrice Chocholski, secretaris generaal van het World Apostolic Congress On Mercy (WACOM), mij een bezoek in het bisschopshuis. Dit World Congress zet zich in om de devotie voor de Goddelijke Barmhartigheid, geïnspireerd door de heilige Faustina, te verbreiden en zoekt daarvoor ook wegen in Nederland.



Paus Francisus vraagt jongeren missionarissen te zijn
nieuws - zondag, 28 juli 2013
Meer dan drie miljoen mensen woonden een indruk­wekkende heilige Mis met paus Franciscus bij. De paus zond de jongeren uit met de boodschap: Ga uit zonder vrees om dienst­baar te zijn en in je woorden en daden het evangelie te verkondigen. In 2016 zal de WJD in Krakau (Polen) zijn.



Nederlands-Filippijnse gemeenschap viert zondag van de barmhartigheid
overweging_preek - zondag, 7 april 2013
Beloken Pasen is sinds het jaar 2000 zondag van de barm­hartig­heid en op vele plaatsen komen gelovigen bijeen om deze dag bijzonder te vieren, zich Gods barm­hartig­heid meer en dieper bewust te worden en die af te smeken voor Kerk en wereld en voor alle persoon­lijke en gezins-intenties.



nieuws - dinsdag, 24 juli 2012
"God is liefde", dat is toch wel de centrale boodschap van ons katholieke geloof. Uit die liefde komt alles voort: Zijn menswording, Zijn leven, Zijn kruisdood, Onze Verlossing, dat God een plan heeft met ieder van ons. Dat alles is teken van Zijn liefde en barmhartigheid. Vlak voor de tweede wereldoorlog kreeg een jonge, eenvoudige en ongeletterde Poolse zuster de roeping de boodschap van Jezus' Barmhartigheid te verbreiden en met Zijn Barmhartigheid naar alle volkeren van de wereld te gaan.